DYREKTOR CENTRUM


dr Wiesław Poleszak, prof. Lubelskiej Akademii WSEI

Psycholog, profesor uczelni w Lubelskiej Akademii WSEI. Trener Instytutu Konsultantów Europejskich i Ośrodka Rozwoju Człowieka Fundacji „Masz Szansę”. Wykładowca i trener w ramach studiów podyplomowych z psychoprofilaktyki i profilaktyki uzależnień (UMCS, UKSW, SWPS). Autor kilkudziesięciu publikacji z zakresu wychowania i profilaktyki. Specjalizuje się w problematyce relacji rówieśniczych, interwencji wychowawczej oraz wsparcia psychologicznego w środowisku szkolnym i studenckim. Autor koncepcji i realizator Akademickiego Centrum Wsparcia UMCS i Akademickiego Centrum Wsparcia Rówieśniczego WSEI, gdzie realizowana jest idea rówieśniczej pomocy studenckiej. Na zlecenie MEN i ORE prowadził szkolenia z zakresu tworzenia Szkolnego Programu Wychowawczo-Profilaktycznego, budowania zespołów interdyscyplinarnych oraz profilaktyki i wsparcia ucznia zdolnego.

ZASTĘPCA DYREKTORA

dr Grzegorz Kata

Psycholog, badacz i praktyk, adiunkt na Wydziale Nauk o Człowieku w Lubelskiej Akademii WSEI. Absolwent szkoleń z zakresu metod pomiaru i wykonywania badań funkcji percepcyjnych i poznawczych (m.in. EGI EEG, eyetracking, TMS). Współautor testu psychologicznego TUW do badania zdolności dzieci i młodzieży według koncepcji inteligencji wielorakiej Gardnera. Współpracuje w krajowych i międzynarodowych projektach naukowych i wdrożeniowych z zakresu edukacji, wsparcia dzieci i młodzieży oraz profilaktyki. Łączy pracę naukową z praktyką: prowadzi warsztaty i szkolenia dla nauczycieli, rodziców i wychowawców z zakresu edukacji, wychowania i kompetencji wychowawczych. Udziela pomocy psychologicznej młodzieży i rodzinom, prowadzi grupy terapeutyczno-rozwojowe dla uczniów. Autor kilkunastu publikacji naukowych, w tym monografii poświęconej wolontariatowi młodzieżowemu.

ASYSTENTKA DYREKTORA

mgr Judyta Bieniek

Psycholog, nauczyciel akademicki, trener i badacz. Specjalizuje się w pracy z dziećmi i młodzieżą, prowadząc warsztaty z zakresu psychoprofilaktyki oraz zdrowia psychicznego, a także realizując programy rówieśnicze. Prowadzi szkolenia dla różnych grup zawodowych, obejmujące m.in. tematykę motywacji, radzenia sobie ze stresem oraz interwencji kryzysowej. Pełni funkcję koordynatora i realizatora działań w ramach Profilaktycznego Programu Interwencji Środowiskowej dla mieszkańców województwa lubelskiego. Realizowała diagnozy zapotrzebowania na pomoc psychologiczną w placówkach OHP oraz koordynowała badania w projekcie „Profilaktyka na miarę” realizowanym na zlecenie Ministerstwa Edukacji Narodowej.

Jej zainteresowania naukowe obejmują takie zagadnienia, jak relacje rówieśnicze, kompetencje społeczne i emocjonalne, kryzys psychiczny oraz wysoka wrażliwość. W pracy z drugim człowiekiem, stawia na budowanie relacji opartych na zaufaniu, autentyczności, akceptacji i empatii, co przekłada się na skuteczność i trwałość wprowadzanych zmian.

Prywatnie miłośniczka górskich wędrówek, Włoch oraz muzyki na żywo.

KADRA

mgr Damian Golec

Ukończył jednolite studia magisterskie z psychologii ze specjalnością psychoprofilaktyka i pomoc psychologiczna. Początkiem jego drogi zawodowej była praca w poradni psychologiczno-pedagogicznej oraz szkole, gdzie doświadczył kontaktu z dziećmi, młodzieżą oraz ich opiekunami. Obecnie, oprócz współpracy z Lubelską Akademią WSEI, udziela pomocy psychologicznej w ramach działań Centrum Interwencji Kryzysowej w Lublinie.

Na wsparcie psychologiczne patrzy z perspektywy podejścia Gestalt, które postrzega jako coś pełnego obecności, serca, bliskości i równowagi. Do współpracy z klientem podchodzi z wiarą, że posiada on umiejętność regulacji, którą ma nadzieję, że będzie rozwijał podczas wspólnych spotkań.

Obecnie pracuje z młodzieżą od 14 roku życia oraz dorosłymi. Prywatnie – miłośnik gór i fan piłki nożnej.

Uczestnik szkolenia psychoterapeutycznego w nurcie Gestalt, a oprócz tego ukończył wiele warsztatów i kursów, m.in.:

  • Dialog motywujący w profilaktyce uzależnień behawioralnych.
  • Skala Inteligencji Stanford-Binet 5.
  • Psychoterapia dzieci i młodzieży – techniki pracy z nastolatkiem.
  • Szkolenie specjalistyczne z mediacji szkolnych, rówieśniczych, oświatowych i z nieletnim sprawcą czynu karalnego.

mgr Aleksandra Kata

Ukończyła psychologię o specjalności psychoprofilaktyka na Uniwersytecie im. Marii Curie-Skłodowskiej oraz studia podyplomowe z zakresu oligofrenopedagogiki i wczesnego wspomagania. Posiada uprawnienia pedagogiczne. Ukończyła I stopień szkolenia Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach, szkolenia z zakresu dramy, ruchu rozwijającego, pracy metodami poznawczo-behawioralnymi. Realizatorka i współtwórczyni programów profilaktycznych. Od kilkunastu lat pracuje z dziećmi i młodzieżą w wieku przedszkolnym, szkolnym i licealnym oraz wspiera rodziców i wychowawców. Pracowała w świetlicach socjoterapeutycznych, poradni psychologiczno-pedagogicznej, jest psychologiem szkolnym. Jako instruktor harcerski nabyła przekonania, że wszystko to, co się przeżyje i doświadczy, jest lepsze od tego, o czym się tylko usłyszy.

mgr Anna Krzyszczak

Absolwentka psychologii ze specjalnością kliniczną na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Pracuje z osobami dorosłymi. Ukończyła I stopień szkolenia Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach (TSR) oraz staż psycholog-praktyk w nurcie CBT. Doświadczenie zdobywała podczas pracy w Ośrodku Wsparcia oraz prowadzenia grupy wsparcia w poradni psychologiczno-pedagogicznej. Obecnie pracuje w szkole i przedszkolu jako psycholog.

mgr Dominika Kulik

Psycholog, psychoterapeuta Gestalt w trakcie szkolenia, pedagog, trener TUS. Posiadane przez nią doświadczenie obejmuje szeroki zakres działań związanych z udzielaniem wsparcia psychologicznego dzieciom, młodzieży i dorosłym. Współpracuje z rodzicami i wychowawcami, wspomagając ich w pełnieniu ważnej roli opiekunów i edukatorów.

W swojej pracy stosuje rozmaite metody i techniki, które są elastycznie dopasowane do indywidualnych potrzeb jej klientów. Niezwykle istotne jest dla niej holistyczne spojrzenie na człowieka, uwzględniające nie tylko jego ciało, umysł i emocje, ale także jego otoczenie, relacje społeczne oraz wpływ środowiska na zdrowie i dobrostan. Oprócz pracy indywidualnej, angażuje się również w grupowe sesje terapeutyczne, aby zapewnić wsparcie na różnych poziomach i w różnych kontekstach, co pozwala jej jeszcze lepiej sprostać potrzebom klientów.

Ukończyła takie szkolenia jak: Studium Psychoterapii Dzieci i Młodzieży w modalności Gestalt, Kurs Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach (I stopień), całościowy kurs z prowadzenia relaksacji technikami Schultza i Jacobsona, kurs certyfikujący na Trenera Umiejętności Społecznych, Dialog Motywacyjny jako forma pomocy psychologicznej w pracy terapeutycznej z pacjentem, kurs certyfikujący na Terapeutę SI, praca z ciałem według metody Alexandra Lowena.

Nieustannie poszerza swoją wiedzę i umiejętności, uczestnicząc w różnego rodzaju szkoleniach i warsztatach. Swoją pracę poddaje stałej superwizji. Wśród jej zainteresowań zawodowych znajdują się praca z ciałem, techniki oddechowe, mindfulness, zaś prywatnie interesuje się teatrem, sztuką, literaturą piękną oraz pieszymi wędrówkami.

mgr Katarzyna Sobińska

Psycholog współpracujący z Akademickim Centrum Psychoprofilaktyki i Terapii WSEI, gdzie oprócz pracy warsztatowej oferuje pomoc psychologiczną dla młodzieży oraz osób dorosłych. Pracuje z osobami potrzebującymi wsparcia w zakresie doświadczania lęku, kryzysu emocjonalnego, zawodowego, samooceny i poczucia własnej wartości oraz funkcjonowania w relacjach partnerskich i małżeńskich.

Tytuł zawodowy psychologa uzyskała w Lubelskiej Akademii WSEI, kończąc studia magisterskie ze specjalnością Psychoprofilaktyka i Pomoc Psychologiczna. W trakcie studiów była członkiem zespołu Akademickiego Centrum Wsparcia Rówieśniczego, gdzie rozwijała swoje umiejętności praktyczne pod stałą superwizją. Wiedzę teoretyczną pogłębiała, uczestnicząc w szkoleniach organizowanych zarówno na uczelni, jak i poza nią, obejmujących tematykę narzędzi diagnostycznych, wysokiej wrażliwości, zaburzeń lękowych u dzieci i dorosłych, interwencji kryzysowej oraz profilaktyki zachowań autodestrukcyjnych.

Prowadzi warsztaty oraz wsparcie psychologiczne dla młodzieży i osób dorosłych, treningi adaptacyjne dla studentów zagranicznych oraz szkolenia dla nauczycieli.

mgr Anna Szczukiewicz

Psycholog, psychoterapeuta poznawczo-behawioralny w trakcie szkolenia, trener, instruktor Terapii Uzależnień oraz nauczyciel akademicki. Autorka publikacji naukowych i popularnonaukowych z zakresu kryzysów psychicznych, pomocy psychologicznej oraz profilaktyki uzależnień.

Jej obszary pracy obejmują terapię z młodzieżą od 12. roku życia oraz z dorosłymi, a także prowadzenie warsztatów i szkoleń psychoedukacyjnych dla dzieci, młodzieży i dorosłych. W pracy terapeutycznej kładzie nacisk na indywidualne podejście do pacjenta, tworzenie bezpiecznej i empatycznej relacji opartej na pełnej akceptacji, autentyczności i zaufaniu.

Absolwentka szkoleń takich jak: Trening Umiejętności Społecznych, Szkolenie Zawodowe Trener VCC oraz I Moduł Szkolenia Zawodowego Instruktor Terapii Uzależnień.

Swoją pracę traktuje jako pasję, która wynika z wysokiej wrażliwości na świat przeżyć drugiego człowieka. Interesuje się psychologią uzależnień, psychologią humanistyczno-egzystencjalną oraz psychologią społeczną.

mgr Jakub Załuski

Psycholog specjalizujący się w pracy z drużynami oraz zawodnikami sportów klasycznych, elektronicznych i umysłowych. Posiada doświadczenie w pracy z młodzieżą oraz seniorami, którzy startują w imprezach rangi Mistrzostw Polski, Europy i świata, a także Igrzysk Olimpijskich.

Na co dzień zawodowo związany z Lubelską Akademią WSEI, gdzie uczy studentów psychologii, pielęgniarstwa oraz informatyki. Prowadzi również zajęcia w Akademickim Liceum Mistrzostwa Sportowego w Lublinie z zakresu psychologii sportu.

W swojej pracy współpracuje z zawodnikami oraz trenerami nie tylko w zaciszu gabinetu, ale i w naturalnym środowisku treningowym oraz meczowym. Lubi wykorzystywać nowoczesne technologie, jest certyfikowanym trenerem EEG Biofeedback II stopnia. Korzysta również z takich narzędzi jak m.in. Vienna Test System, CogniPlus czy FitLight Trainer.